Grafikai alapfogalmak

FogalomMit is jelent?Hol találtam?
Pixelgrafikaa pixelgrafika lényege, hogy a képet sorokból és oszlopokból álló pontrácsra bontjuk, és a pontrács egyes pontjainak színkódját tároljuk elforrás
Additív színkeverésSaját fénnyel rendelkező tárgyak (fényforrások) színének előállításához additív (összeadó) színkeverést alkalmazunk, ekkor a vörös, a zöld és a kék színeket használjuk felforrás
RGBAz RGB színtér egy olyan additív színmodell, ami a vörös, zöld és kék fény különböző mértékű keverésével határozza meg a különböző színeket.forrás
SzínmélységEgy adott eszközön vagy tárolási formátumban ábrázolható színek számának leírására használt mérőszám (bitekben szokás megadni)forrás
Alfa csatornaaz alfa csatorna által a réteg minden képpontjának a színén kívül van egy átlátszatlanság értéke (alfája)forrás
dpiDPI (dots per inch) digitális grafikus eszközök (nyomtatók, szkennerek, képernyők stb.) felbontását jelző mértékegység: egy négyzethüvelykre (2,54x2,54 cm) eső képpontok száma. A nyomtatás minőségét is jellemziforrás
SVG(Scalable Vector Graphics) Az SVG egy XML alapú leíró nyelv, kétdimenziós, statikus és mozgó vektorgrafikák meghatározására. Az SVG, hasonlóan a HTML-hez, a W3C által definiált nyílt szabványforrás

Színkeverés

Színek megadása

Szín neveRGB kód tizenhatos számrendszerbenRGB kód tizes számrendszerben
red(piros)#FF0000rgb(255,0,0)
blue(kék)#0000ffrgb(0, 0, 255)
black(fekete)#000000rgb(0,0,0)
gray(szürke)#808080rgb(128, 128, 128)
olive(oliva zöld)#808000rgb(128, 128, 0)
fuchsia#ff00ffrgb(255, 0, 255)
aqua#00ffffrgb(0, 255, 255)
salmon(lazac szín)#fa8072rgb(250, 128, 114)
kedvenc színem#007a99rgb(0, 122, 153)